Неділя, 2024-10-06, 7:30 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Мій сайт

Статистика

Онлайн всього: 20
Гостей: 20
Користувачів: 0

Каталог файлів


Перспективний план діяльності над методичною проблемою
2020-03-31, 6:35 PM

Перспективний план діяльності

над методичною проблемою

ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Павловичі

 

«Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в громадянському суспільстві шляхом удосконалення навчально-виховного процесу на інноваційній основі»

 

 

 

 

 

 

Обговорено та схвалено

на засіданні педагогічної ради

№_______ від ____________________

 

 

 

  1. Вступ

Нові реалії життя в Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності.

Сьогодні створюється нова школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває розвиток ключових компетентностей учнів, їх здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності. Компетентнісний підхід в освітньому процесі сприяє успішній адаптації школярів в соціумі, рішенню ключових проблем сучасного життя, їх професійному самовизначенню. Введення поняття освітніх компетенцій дозволяє вирішувати проблему, типову для освітнього закладу, коли учні можуть добре опанувати набір теоретичних знань, але зазнають значні труднощі в практичній діяльності, що вимагає використання цих знань для вирішення конкретних завдань або проблемних ситуацій.

Ключові компетенції можуть бути сформовані у процесі спеціально організованих педагогічних впливів в системі освіти, яка є креативною, прагне до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети.

Ключові (найвагоміші та найбільш інтегровані) компетентності:

  • сприяють досягненню успіхів у житті;
  • сприяють підвищенню якості набутих знань;
  • відповідають багатоманітним сферам життя.

Набуття необхідних компетентностей протягом всього життя сприятиме:

  • продуктивності та конкурентності людини на ринку праці;
  • скороченню безробіття завдяки розвиткові гнучкої (адаптивної) та кваліфікованої робочої сили;
  • розвиткові середовища для інноваційних перетворень у умовах глобальної конкуренції.

Формування компетентностей відбувається засобами змісту освіти. У підсумку в учня розвиваються здібності та з'являються можливості вирішувати в повсякденному житті реальні проблеми - від побутових до виробничих і соціальних. Таким чином, компетентнісний зміст освіти проходить наскрізною лінією через усі навчальні предмети (освітні галузі), одержуючи кожного разу реалістичне, діяльнісне, особистісне й соціально значуще втілення на відповідному матеріалі. У результаті вдається об'єднати навчальні предмети в єдиний цілісний зміст, визначивши системоутворюючі елементи загальної освіти як по вертикалі окремих ступенів навчання, так і на рівні горизонтальних міжпредметних зв'язків.

  1. Мета роботи педагогічного колективу над темою.
  1. Організація командної взаємодії педагогів щодо комплексного впровадження інноваційних педагогічних технологій у формування ключових компетентностей учнів.
  2. Створення максимально сприятливих умов для задоволення освітніх потреб, розвитку та самореалізації кожної дитини у творчому середовищі.
  3. Активізація творчого потенціалу учнів – індивідуально та в колективі, – залучення до творчої діяльності, підвищення рівня творчої компетентності дітей.
  1. Завдання роботи педагогічного колективу над

методичною темою.

Організаційно-методична робота

  1. Розробка перспективного плану розвитку освітнього закладу.
  2. Створення системи управлінської підтримки освітнього процесу.
  3. Діагностика рівня готовності педагогічного колективу до впровадження компетентнісного підходу в освітній процес.
  4. Залучення педпрацівників в процес творчого переосмислення педагогічної діяльності.
  5. Створення у колективі ситуації творчого пошуку та реалізації творчих ідей.
  6. Аналіз і вивчення теоретичних та практичних аспектів впровадження нової технології.
  7. Створення банку даних особистісно орієнтованих технологій, використовуваних в освіті, які виникають у роботі над темою.
  8. Теоретична підготовка колективу.
  9. Розробка основних напрямків методичної роботи щодо впровадження особистісно орієнтованої системи.
  10. Допомога у створенні, реалізації та аналізі уроків.

Відповідає: заступник директора

з навчально-виховної роботи

Батьківський колектив:

  1. Загальношкільні батьківські конференції.
  2. Класні батьківські збори.
  3. Опитування батьків щодо виявлення їхньої особистої системи сприймання своєї дитини, індивідуальні консультації.
  4. Розробка та переосмислення батьківської допомоги в родинному полі.

Відповідає: заступник директора

з навчально-виховної роботи та соціальний педагог

Учнівський колектив:

  1. Створення різновікових колективів за інтересами.
  2. Діяльність системи самоврядування.
  3. Виставка творчих досягнень учнів.
  4. Проведення виховних годин.

Відповідає: педагог-організатор та класні керівники

Соціально-психологічна служба:

  1. Психолого-управлінське консультування.
  2. Діагностично-аналітична діяльність в організації психолого-педагогічних семінарів.
  3. Допомога у формуванні й роботі творчих груп педагогів та учнів для реалізації науково-практичних проектів, пов’язаних із реалізацією особистісно орієнтованого підходу в освіті.
  4. Проведення консультацій.
  5. Консультування педагогів щодо формування в учнів мотивації до навчальної діяльності.
  6. Формування, допомога у виробленні психологічної культури та практичних компетентнісних навичок у педагогів. Уведення до змісту роботи методичної комісії класних керівників розгляду таких питань, як: міжособистісні взаємини, спілкування з дорослими та однолітками, етичні цінності, сенс життя, створення ситуації успіху, педагогічна підтримка діяльності класного керівника.

Відповідає: соціальний педагог

  1. Практична значимість роботи над темою.

Пов’язана з можливістю залучення до даної діяльності широкого кола педагогічних працівників та накопичення досвіду використання інноваційних технологій розвитку творчого потенціалу учнів.

  1. Очікувані позитивні результати.

На рівні школи. Активізація творчої активності педагогічних кадрів, підвищення рівня психолого-педагогічної культури та фахової майстерності педагогів, запровадження інноваційних навчально-виховних технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей учасників педагогічного процесу, зростання якості освіти та виховання, вдосконалення системи психолого-педагогічного супроводу розвитку особистості школярів, що забезпечує максимально сприятливі умови для задоволення освітніх потреб, розвитку самосвідомості, самореалізації кожної дитини у творчому середовищі, збільшення кількості випускників, що обрали професію, яка в найбільшій мірі відповідає їхнім здібностям та потребам суспільства.

На рівні особистості фахівця. Усвідомлення пріоритетів сучасної освіти, комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів, зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації, включення в систему науково-дослідної роботи, накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути запровадженим у масову практику.

На рівні особистості учня. Активізація творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня компетентності учнів.

 

 

 

 

 

 

 

Етапи реалізації проблеми

ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Павловичі

2018 – 2019 навчальний рік

1-й етап: Теоретичний (вивчення теорії, методики інновацій в освіті).

  1. Аналіз результатів діяльності педагогічного колективу за попередні роки для виявлення загальних та окремих проблем науково-методичної роботи та проведення анкетування учителів щодо вибору однієї із нагальних теми. Систематизація побажань учителів.

Нарада при директорові, травень 2018

  1. Визначення теми школи, обґрунтування її актуальності для колективу

Нарада при директорові, червень 2018

  1. Розгляд плану роботи над новою методичною темою

 

  1. Педагогічні читання на тему: «Створення освітнього простору як ресурсу розвитку особистості в контексті інтеграції змісту освіти з новітніми технологіями»

Листопад 2018

  1. Постійно діючий психолого-педагогічний семінар: «Особистісне зростання вчителя як запорука успішної реалізації методичної теми»
    1. «Методична грамотність як умова успішної педагогічної діяльності»

Вересень 2018

    1. «Особливості конфліктів, що виникають у школі»

Грудень 2018

    1. Комунікативна культура педагога»

Лютий 2019

    1. «Формування компетентності саморозвитку шляхом самоосвітньої діяльності школярів»

Травень 2019

  1. Круглий стіл: «Формування моделі випускника школи відповідно до вікової ланки»

Квітень 2019

  1. Результати діяльності педагогічного колективу на першому етапі роботи над методичною проблемою. Анкетування , діагностика утруднень

Червень 2019

 

2019 – 2020 навчальний рік

2-й етап: Аналітичний (ознайомлення з нормативною базою освіти, досвідом педагогів-новаторів ):

  1. Організація і проведення серії відкритих уроків учителів, які розробляють окремі аспекти теми

Протягом навчального року

  1. Педагогічні читання: «Роль особистості класного керівника у формуванні творчого працездатного колективу»
  2. Постійнодіючий психолого-педагогічний семінар: «Особистісне зростання вчителя як запорука успішної реалізації методичної теми»
    1. Шляхи формування освітніх компетентностей учнів

Вересень 2019

    1. Використання сучасних ефективних форм і методів роботи в педагогічній практиці

Грудень 2019

    1. Стилі роботи та професійне кредо сучасного учителя»

Лютий 2020

    1. Соціалізація школяра: психологічна сутність, технології, індикатори

Травень 2020

  1. Майстер-клас «Використання електронних освітніх ресурсів нового покоління в освітньому процесі»

Жовтень 2020

  1. Педагогічна рада: «Школа - територія соціалізації та захисту прав дитини»

Жовтень 2020

 

 

2020 – 2021 навчальний рік

3-й етап: Практичний (вивчення роботи з обдарованими дітьми шляхом аналізу, участь в конкурсах, олімпіадах, творчих та інтелектуальних змаганнях, робота з профільними класами)

  1. Оперативна нарада «Особливості роботи педагогічного колективу над науково – методичною проблемою в поточному навчальному році»

Вересень 2020

  1. Методична нарада голів шкільних методичних комісій: «Мета, зміст та основні напрями науково-методичної роботи з реалізації науково -методичної проблеми»

Вересень 2020

  1. Конференція «Роль іміджу вчителя в успішній освітній діяльності учня та його соціалізації»

Жовтень 2020

  1. Педагогічні читання: «Роль методичного об’єднання у розвитку компетентного учителя»

Грудень 2020

  1. Постійно діючий психолого-педагогічний семінар: «Особистісне зростання вчителя як запорука успішної реалізації методичної теми»
    1. «Дослідження психолого-педагогічного клімату в колективі

Вересень 2030

    1. «Виявлення рівня творчої спрямованості, орієнтації особистості в сучасному інформаційному просторі».

Грудень 2020

    1. «Відстеження рівня адаптації та дослідження фізіологоічних особливостей дітей з метою подолання шкільної тривожності в різних вікових групах в умовах розширення виховного простору на основі зв'язків із соціальним середовищем"

Лютий 2021

 

 

  1. Круглий стіл: «Технологія креативного мислення»

Березень 2021

  1. Педагогічна рада: «Проблеми формування соціальної компетентності особистості в контексті виконання навчальних програм та Державних освітніх стандартів»

Квітень 2021

 

2021 – 2022 навчальний рік

4-й етап: Систематизаційний (оформлення матеріалів практичного досвіду школи з питань навчання, виховання, участі вчителів у конкурсах, виставках педагогічних технологій):

  1. Нарада при директорі: «Робота педколективу з нормативними документами Міністерства освіти і науки України»

Вересень 2021

  1. Педагогічні читання:« Методична тема школи у фахових виданнях. Досвід»

Жовтень 2021

  1. Постійно діючий психолого-педагогічний семінар: «Особистісне зростання вчителя як запорука успішної реалізації методичної теми»
    1. Шляхи формування компетентностей учнів

Жовтень 2021

    1. Комунікативна культура педагога

Січкнь 2022

    1. Формування професійних компетентностей учителя

Березень 2022

    1. Адаптивні технології управління навчанням та соціалізація особистості педагогів та учнів

Травень 2022

  1. Педагогічна рада: «Реалізація інновацій через систему діяльності на уроках»

Березень 2022

  1. Атестація як засіб вивчення системи роботи вчителя й підвищення професійної компетентності педагога (творчі звіти вчителів)

Березень 2022

  1. Методична рада: «Узагальнення методичних знахідок педколективу»

Квітень 2022

  1. Видання методичних бюлетенів «З досвіду роботи»

Травень 2022

 

 

2022 – 2023 навчальний рік

5-й етап: Підсумковий (підбиття підсумків роботи за всіма напрямами діяльності педагогічного колективу школи ):

  1. Постійно діючий психолого-педагогічний семінар: «Особистісне зростання вчителя як запорука успішної реалізації методичної теми»
    1. «Професійне самовдосконалення та життєве цілепокладання

Вересень 2022

    1. Індивідуальна траєкторія розвитку обдарованої дитини

Листопад 2022

    1. Творча співпраця педагогічного колективу, учнів та батьків у формуванні громадянської активності школярів

Лютий 2023

    1. Професійне самовдосконалення та життєве цілепокладання

Травень 2023

 

  1. Круглий стіл (обмін досвідом): «Засоби підвищення ефективності спілкування в системі «учитель-учень»

Січень 2023

  1. Педрада: «Підсумки роботи педагогічного колективу школи з розвитку ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в громадянському суспільстві шляхом удосконалення навчально-виховного процесу на інноваційній основі»

Травень 2022

  1. Здійснення моніторингу професійних досягнень педагогів

Червень 2023

  1. Видання методичних бюлетенів «З досвіду роботи»

Червень 2023

Категорія: Методична робота | Додав: shkola2020pavlovychi
Переглядів: 476 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Сайт створено у системі uCoz